Leheküljed

Thursday, September 11, 2014

Toitumisnõustaja

2012 kevadel jäin rasedaks ja automaatselt mõtlesin, et oh, kui palju ma nüüd süüa võin, sest rase ju võib. Nii ma sõingi 7 kuud jutti KÕIKE, mida vaid tahtsin. Õnneks mul iiveldust polnud, seega kõik maitses. Eriti praekartul ja sinna peale hunnik majoneesi- nii võisin süüa kolm korda päevas. Seitsmenda kuu kontrollis arvas ÄE, et see pole normaalne, kui ma iga kuu 4kg juurde võtan ning saatis mu toitumisnõustaja juurde. Ühtlasi pidin tegema testi,  ega mul diabeeti pole. Toitumisnõustaja juures sain aru, et rasedus polegi üks suur söömaaeg.

Toitumisnõustajaks oli mul tore naine Bianka Peetson. Tema juurde minnes pidin viima enda söömiskava eelmise kolme päeva kohta. Selgus, et ega ma ei söögi üleliia palju, ma söön lihtsalt valesti. Ta tegi mulle joonise, kus on pool taldrikut salatit, veerand liha ning teine veerand kartul/riis/makaron. Tegelikult on organismil vaja kõiki toitaineid, lihtsalt mõnda rohkem ning mõnda vähem.

Tema soovitused:
  • toidu tegemisel kasutada kookosrasva (rohkem saab lugeda siit: SIIT). Aga noh olgem ausad, ma pole siiamaani endale seda ostnud. Unustasin ära ja kui meelde tuli, siis ma polnud linnas ja lõpuks ma sünnitasin ja siis ma ei käinud enam kuskil. Aga kasulik on see kindlasti.
  • vähendada riisi/kartuli/makaroni jms kasutamist. 
  • mitte nälgida. Ehk siis hommiku-ja lõunasöögi vahel võiks olla ka tass teed/mahla ja võileib näiteks singiga.  Sama ka lõuna-ja õhtusöögi vahel. Hea oleks, kui leivale läheks peale täissuitsuvorst, sink, tomat või kurk.
  • süüa võimalikult mitmekülgselt.
  • kohvi/teed juua ilma suhkruta, pigem meega.
  • puuvilju süüa pigem hommikul.

Kindlasti oli neid soovitusi veel, aga kahjuks ei meenu. Kookosrasva kasutanud pole ma siiani, kõike muud aga jälgin. Näiteks varem jõin kohvi kahe suhkruga, nüüd olen vähendanud seda poole lusikani. Tee on ilma suhkruta. Hommikuti söön putru/muna, lõuna ajal suppi või liha ja salatit. Kartulit, riisi ja makarone söön üsna vähe, palju parem on soe kaste, salat ja liha. Õhtuti teen midagi kerget, näiteks kodujuustu, kuhu lisan tomatit ja kurki, vahel ka paprikat. Vahepaladeks on mul kohv ja singileib või saib. Ja kuna mu elukaaslane kasvatas ühikas elades kõvasti kaalu, siis soovitas arst tal veidi kaalu kaotada. Nii ongi meil koos kergem jälgida, mida me sööme. Sellises stiilis süües on ta kaotanud juba 7kg. Sellest, milline on mu 1,5a lapse toidulaud, räägin mõni teine kord.

Enne toitumisnõustaja juures käimist ma sõin nii kuidas ise tahtsin, vahel lõunaks terve paki komme. Hommikuti ei söönud üldse ning tänu sellele oli vahel lõunaks pilt taskus. Tegelikult on hommikusöök päeva kõige tähtsam toidukord. Õhtusöök võiks olla pigem kergem, et organismil kergem oleks ning puhata saaks.


Kadi

1 comment:

  1. Vaadake ka minu toidu- ja terviseblogi, alustasin ka alles hiljuti! :)
    Kui on vaja ka toitumisalast nõu, võib minuga meilitsi ühendust võtta. Pole küll paberitega toitumisnõustaja, kuid olen toidu ja toitumisega päris hästi kursis :)
    http://kerttutoit.blogspot.com/

    ReplyDelete