Leheküljed

Thursday, September 11, 2014

Sidrunikana tüümianiga




Ma arrrrrrmastan kana! Kui on valida ainult ühe liha vahel, mida elu lõpuni süüa, on selleks kana. Kui singid-hakklihad ja grillimishooajal šašlõkid-ribid välja arvata, siis väga sea- ning veiseliha poole käsi poes ei sirutu. Seega olen alati uute ja põnevate kanaretseptide otsingul. Praegune on nii imelihtne ja vähese ajaga valmiv (muidugi ka mmmm kui hea), et tõusis kiirelt mu lemmikuks!



Nelja portsjoni valmistamiseks läheb vaja:

3-4 kanarinda
2 keskmise sidruni mahla
1 sidruni riivitud koor
2 küüslauguküünt
1 spl tüümiani (hea, kui on värske, aga pakimaitseaine sobib ka)
1 tl pipart
1/2 tl soola


Valmistuskäik:

1. Eelsoojenda ahi 190 kraadini

2. Sega kokku sidruni mahl ja koor, hakitud küüslauk, tüümian, sool ja pipar

3. Aseta kana ahjuvormi ja kalla saadud segu peale nii, et kõik kanarinnad saaks sellega kokku

4. Küpseta ahjus umbes 40 minutit (või kuni vedelikku enam pole) jaaaaa....ongi kõik!




Tegu on mõnusalt hapuka ja hoopis teistsuguse maitsega roaga, kui ma olen harjunud. Tavaliselt maitsestan kana pigem vürtsikalt, seekord jäi liha aga hästi värske ja kuidagi.. kerge. Kes aga väga erksast maitsest lugu ei pea ning tahaks veidi mahedamat, siis saate hea tulemuse ka ainult ühe sidruni mahlaga. Mina tõmbasin küpsetuse vahepeal köögipintsliga segu kanale uuesti peale, aga seda seepärast, et mul üsna suur vorm ning vedelik valgus laiali.


Kuna mu elukaaslane ainult kana ning rohelist närida ei taha, siis tegin talle tomatist, kurgist, rukkolast, fetajuustust ja Caesari kastmest salati põhjaks, asetasin kana peale ja lisaks keetsin koorega kartulit ka. Endale võtsin kõrvale tomatit, kurki, rukkolat ja fetat.




Muide, kuigi fetat ei saa pidada päris tervislikuks toiduks (rasvasisaldus keskmiselt 40-50 protsendi vahel), siis kaalujägijatel soovitatakse seda siiski toidulauale lisada. Nimelt fetajuust sisaldab rasvhappeid, mis aitavad tekitada täiskõhutunnet ja põletavad tavalisest rohkem rasvu. Poodides on saadaval ka vähendatud (10-18%)  rasvasisaldusega fetat :)





Toitumisalane teave 1 kanarinna kohta:
  • Kaloreid 150
  • Rasvu 4 g
  • Süsivesikuid 2,4 g
  • Kiudaineid 0,08 g
  • Proteiini 25 g

_______________________
Retsept pärit SIIT
Info feta kohta SIIT ja SIIT



Liis

2 comments:

  1. Lchf toitumise järgi ei tohiks ju olla põhjust suurt rasvasisaldust karta, ei? Selles suhtes, et just light tooted on need, mida võiks vältida. Ma lihtsalt panin enne ka ühes retseptid tähele, et soovitasid just väherasvast jogurtit ja selle pärast mainin üldse :) Ega minu lchfi teadmised pärinevad suuresti raamatust "Toidurevolutsioon" ja ma pole muud nii põhjalikult ehk uurinud. :) Mitte, et ma arvaks, et lchf tähendaks 100% rasva ja 0% süsivesikuid :D

    Muidu tundub väga vahva! Edu jätkamisel! Ootan põnevusega igasugu toredaid retsepte ja katsetan kindlasti midagi ise ka :) Need suvikõrvitsa pulgad on hetkel ahvatlevad :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei, kartma ei pea küll, sellessuhtes, et võib julgelt ka mitte-light tooteid kasutada :D:D Lihtsalt ma ise ei jälgi LCHF'i just 100%iliselt (mida tegelikult ju võikkkks..)

      Aga selle konkreetse retsepti kohta, siis kui mul on mingi kindel ees, kus on toitumisalane teave juba kirjas, siis ma midagi ise muutma ei hakka :D Ja noh, põhiliselt tahan pakkuda siin ka selliseid toite, mida saaks kasutada ka teised, mitte ainult LCHF jälgijad :D

      Aga jah, ma loodan, et mul on piisavalt aega järjepidevalt uusi asju katsetada ja üles pildistada ja et kõigil on huvitav lugeda :D

      Delete