Leheküljed

Friday, September 19, 2014

Krõmpsud ahjuporgandid




Mulle pole kunagi meeldinud pehmeks keedetud/küpsetatud köögiviljad, olgu nendeks siis peedid, kaalikad või porgandid. Kui esimest kahte kuidagi veel söön, siis mulle absoluutselt ei maitse porgandid, kui nad pole..noh.. toored, lisaks see püreejas ning pehme tekstuur...võehh! Olen neid nõus sööma ainult väikeste tükkidena näiteks suppides või hautistes. Kuna tavaliste porgandite näksimisest saab aga kiirelt villand, siis mõtlesin välja alternatiivi- krõmpsud ahjuporgandid!


Nende valmistamine on väga lihtne. Vaja läheb ainult porgandeid (mida pisemad-peenemad, seda parem), küüslauku, oliiviõli ning maitseaineid.

Teen hakitud küüslaugust, natukesest oliivõlist ja basiilikust-rosmariinist-tüümianist "kastme". Segan sinna sisse väikesed porgandid ning lasen natuke seista. Seejärel küpsetan neid ahjus umbes 15 minutit 180-200 kraadi vahel. Mida kõrgem kuumus, seda parem, sest mulle meeldivad need eriti siis, kui nad on õõõige pisut kõrbenud, aga samas sisult veel krõmpsud. Muide, õli võib ka vabalt ära jätta, siis nad jäävad küll kuivemad/rohkem kõrbenud, aga maitsevad siiski hästi! Ahju asemel võib kasutada ka wok-panni.



Viimati tegingi oma krõmpse porgandeid salati ning pikkpoisi kõrvale. Kuigi viimase keerasin kiirelt kokku (hakkliha-muna-sibul-küüslauk-maitseained), siis elukaaslane ütles, et ma pole varem nii head pikkpoissi teinudki. Veidi enne, kui pikkpoiss valmis oli, viskasin ahjuvormi kõrvale ka porgandid, nii said need küpseda tekkinud mõnusas lihakastmes.





Liis

No comments:

Post a Comment